Máš záujem prezentovať na cestovateľskom festivale Cestou necestou? Si na správnom mieste! Na tejto stránke sa dozvieš, ako na to.
Prosím, postupuj podľa nasledujúcich 3 krokov:

1. Na festivale dávame priestor:
  • mladým dobrodruhom, aby inšpirovali ľudí, že cestovať môže naozaj každý,
  • vášnivým cestovateľom, turistom, horolezcom, vodákom a každému, kto sa s ostatnými vie podeliť o niečo nové, zaujímavé a inšpiratívne,
  • tematickým prezentáciám napr. o svadbách v cudzích krajinách, tradíciách, zvykoch v odľahlých oblastiach,
  • známym osobnostiam, ktoré majú niečo pútavé prejdené, aby sme mali aj nejaký mediálny ťahák 🙂

Patríš medzi nich aj ty? Skvelé!

2. Pošli nám 10 fotografií vo veľkom rozlíšení.

Pošli nám, prosím, výber tvojich najlepších 5-10 fotografií v plnom rozlíšení s krátkym popisom v názve súboru a tvojim menom na email: prezentujuci@cestounecestou.sk. Ak majú fotografie viac ako 20 MB, odporúčame poslať cez uschovna.sk, uschovna.cz, dropbox.com alebo inú podobnú stránku. Neposielaj nám fotografie stiahnuté zo sociálnych sietí, alebo fotografie v rozlíšení pod 3 megapixle (2048x1536px). Bez kvalitných fotiek prezentujúcich neberieme.

Príklad 1: “Babka v dome, Moskva, Rusko, Michal Knitl.jpg“
Príklad 2: “V sedle na ture okolo Ausangate, Peru, Michal Knitl.jpg“

Fotografie prosím posielajte bez diakritiky (keď sme dostali pekný názov vodopádu na Islande v ich písme z Apple počítača, náš Windows to nedával).

Fotografie použijeme na vytvorenie tvojho profilu na stránke festivalu, na plagátoch a propagačných materiáloch a vo fotogalérii festivalu. Nezabudni nám napísať viac o každej fotke, aby návštevníci webu vedeli, odkiaľ je a čo zobrazuje. Poslaním fotografií súhlasíš s použitím fotografií na propagačné účely festivalu.

3. Čakaj na našu odpoveď…
FAQ – Často kladené otázky

Som na Slovensku v čase, keď nerobíte žiadnu akciu. Môžem niekde prezentovať?

Áno. Ideálne vyplň dotazník, pošli fotky a napíš hlavnému organizátorovi na miso@cestounecestou.sk, odkedy dokedy si na SR a uvidíme, čo sa s tým dá robiť. Okrem festivalu Cestou necestou máme aj ďalšie formáty, v ktorých budeme mať prezentujúcich počas celého roka. Ak bude tvoja téma zaujímavá, budeme veľmi radi, ak sa o ňu podelíš s divákmi.
Zoznam podujatí, ktoré aktuálne plánujeme, nájdeš na na našej stránke alebo na facebooku.

Podľa čoho vyberáte? Mám šancu?

Program pre festival Cestou necestou vyberá Michal Knitl, hlavný organizátor, najmä na základe zaujímavosti z jeho pohľadu ako náročného diváka a od kvality poslaných fotografií (ak ťa nepozná a pošleš dotazník bez fotiek, tak či tak ťa budeme najskôr kontaktovať, aby si poslal/a fotky a až následne ti povieme, či ťa berieme). Pravidelné prednášky v Bratislave „Cestami necestami“ organizuje Martina Jarolínová a ona vyberá prezentujúcich. Vždy máme určitú tému, a tak podľa nej vyberá vhodných prednášajúcich.

Kedy robíte výber prezentujúcich na festival?

Výber robíme zvyčajne 1-2 mesiace pred podujatím. Našim cieľom je, aby koncom septembra bol uzavretý program pre festivaly v novembri a koncom januára pre festivaly v januári. To znamená, že v tú dobu máme od prezentujúcich už všetky podklady – popis prednášky, fotky a aj odsúhlasené, že v daný deň im prezentácia vyhovuje. Neustále sa však rozširujeme a robíme podujatia po celý rok. Preto je dobré, ak vyplníš dotazník a pošleš fotky už teraz. Budeme o tebe skôr vedieť.

Vyplnil som dotazník a nikto sa mi dlho neozýva.

A poslal si aj fotky? Ak áno, tak sú dve možnosti. Buď momentálne žiadny festival nepripravujeme, alebo nám tvoja prezentacia koncepčne či kvalitou nezapadla do programu.

Ako má vyzerať prezentácia? Čo mám spomenúť?

Prezentáciu nechávame čisto na jej autorovi. Veríme, že sám prednášajúci vie, čo bolo pre neho najzaujímavejšie, najpútavejšie a zároveň aké informácie, ktoré získal, by boli pre neho pred cestou najužitočnejšie vedieť. Môžeš sa inšpirovať videámiz minulých ročníkov na na vimeu alebo na youtube.

Mám článok alebo text, ktorý by som rád publikoval/a.

Prosím pošli nám ho aspoň 1-2 týždne pred tvojou prezentáciou a radi ho zverejníme na našom webe alebo na weboch našich partnerov ako dobrodruh.sk a pokiaľ súhlasíš a pošťastí sa nám, aj ako PR článok v médiách. Viacero médií si však želá unikátny článok. A tak, ak si želáš aj sám/sama seba propagovať, ideálne nám pošli 2-3 rôzne články a vtedy ich preberie viac médií.

Inštrukcie pre potvrdených prezentujúcich

1) Zapíš si termín festivalu do svojho kalendára. Aspoň 1-7 dní pred festivalom ťa budeme kontaktovať, aby si na na festival nezabudol (ak nezabudneme). Aj keď ta nebudeme kontaktovať, môžeš sa nájsť vo festivalom programe na webe. A čo je na webe, to platí :).

2) Technika – bude tam náš notebook (windows), projektor, plátno, zvuk z notebooku, diaľkové ovládanie. Boli by sme veľmi radi, ak budeš prezentovať z nášho notebooku, aby sme nemuseli robiť s káblami. Ak však máš Apple a máš aj konektor, aby HDMI alebo VGA výstup išiel, je to možné, ale napíš mi (Mišovi), aký konektor potrebuješ, aby tam ten kábel bol.

3) Prezentáciu si dones na USB kľúči. Ak nám ju chceš poslať vopred, tak ideálne aspoň niekoľko dní vopred a over si u organizátora podujatia, či ju stiahol. Posledné roky všetky prednášky kopírujeme na mieste.

4) Skontroluj si, že všetky fotky:
– či majú .jpg prípony (raz sa nám stalo, že z Apple sa vyexportovali bez prípony)
– či sú očíslované 001, 002, atď. Pokiaľ máš fotky očíslované 1, 2, 3…, tak je možné, že fotky pôjdu v poradí 1, 10, 100, 102, …. 109, 11, 110,… 19, atď… Alebo zisti, v ktorom prehliadači je možné prehliadať fotky bez toho, aby zmenili poradie.

5) Daj do prezentácie mapy! Ideálne pred každou krajinou (ak prezentuješ viac krajín) a ukáž, kadiaľ si išiel. Vieš, že aj interaktívna mapa sa dá urobiť úplne jednoducho? Pozri si návod!

6) Skús si prezentáciu povedať doma, aby ste vedel, koľko trvá. Radi by sme dali každému jeho stanovený priestor a tiež divákom možnosť oddýchnuť si bez časových sklzov. 5-10 minút pred koncom prezentácie ti dáme znamenie, že sa ti čas kráti. Nechceme však, aby si si 5 minút pred koncom prezentácie uvedomil, koľko toho si ešte chcel povedať a naťahoval a naťahoval… Prosím, na hodinu maximálne 200 fotiek. Aj to môže byť veľa. Ideálne je medzi 100 a 200. Dvakrát sa nám stalo, že prišiel človek so 700 fotkami. Raz to baba preklikala, ale teda ľudia nestíhali a prednáška mala veľmi zlé hodnotenia. Druhýkrát prešiel 300-350 a zvyšok neukázal. To je lepšie riešenie, ale ideálne je si vopred doma pripraviť prednášku, nech stihnete povedať všetko.

7) Ak používaš nejaký veľmi moderný formát, ktorý nie je bežný, napíš nám, aby sme mali prehliadač. Máme 10 prehliadačov fotiek a videí, ale nesledujeme úplne najnovšie trendy, tak pre istotu (aj preto by sme mali radi prezentácie alebo filmy vopred, aby sme ich vedeli otestovať). Rátaj s tým, že v niektorých miestach festivalu NIE JE internet, a tak ak nepôjdu, tak nič nestiahneme…

8) Ak zistíš, že nemôžeš prezentovať, daj čo najskôr vedieť organizátorovi, s ktorým si písal. Náhradu nehľadaj – resp. môžeš hľadať a dať nám tip, ale o náhradnom programe rozhodujeme my.

9) Príď na festival aspoň 1-2 hodiny pred svojou prezentáciou. Ak tam nebudeš, budeme ti telefonovať.

Tešíme sa na tvoju prezentáciu.

Menu