Koordinátor dobrovoľníkov

Od roku 2013 sa nám prihlásili stovky šikovných ľudí, ktorí by veľmi radi pomáhali. Viacerí by nám isto pomohli s vecami, ktoré by sme radi zlepšili, ale nestíhame odpisovať a delegovať. V minulosti sme mali koordinátorov dobrovoľníkov, ktorí zabezpečovali, že na každom podujatí vždy bol aspoň 1-2 dobrovoľníci. Títo koordinátori však po škole začali pracovať, založili si rodiny, a tak času mali čoraz menej. Až nestíhali vôbec a nezachytili sme dobu, kedy by bolo ideálne povedať pôvodnému koordinátorovi, aby si zaškolil zástupcu. A tak dnes, aktuálne kto z nás (organizátorov) organizuje podujatie, zháňa aj dobrovoľníkov. Možnosti s dobrovoľníkmi sú však oveľa väčšie. Z času na čas napíšem, čo je možné urobiť a pár ľudí pomáha. Avšak ak by sme mali šikovného koordinátora, alebo koordinátorov, tak by to bolo úplne úžasné. Koordináciu dobrovoľníkov sme rozdelili do nasledujúcich bodov a radi by sme mali ľudí, ktorí by nám s tým pomohli.

  • rozšíriť zoznam stránok kde zverejňujeme informácie o tom, že hľadáme dobrovoľníkov a nájsť ďalšie možnosti, kde hľadať dobrovoľníkov
  • aktívny nábor dobrovoľníkov (ideálne v septembri-októbri a počas januára až marca)
    • po nájdení nových možnosti kde hľadať dobrovoľníkov, tak je na čase urobiť kampane (či už sa jedná o kampaň na stránku dobrovolnictvo.sk alebo stránky na facebooku). Ak na niektorú kampaň by sa vám zišiel napríklad pekný obrázok, alebo nejaký plagát s výzvou, tak môžeš nejaký vytvoriť, alebo už osloviť existujúcich dobrovoľníkov – či máme grafika, ktorý by rád s tým pomohol. A podobne.
  • osloviť dobrovoľníkov v databáze
    • v databáze máme stovky dobrovoľníkov, ale reálne odpisuje iba malá časť. Ideálne by bolo zatelefonovať a zistiť, či by radi v budúcnosti pomáhali a ako, a zapísať túto informáciu k nám do internej tabuľky. Bolo by super databázu trošku preriediť, lebo keď ide email v skrytej kópii stovkám ľuďom, je možné, že niektorým príde aj do spamu. Aj to je dôvod, prečo často nám málo ľudí odpisuje a prečo by bolo lepšie zatelefonovať. Ideálne by bolo aj preštudovať si aké máme možnosti pre dobrovoľníkov, a ak by radi pomáhali, rovno sa ich opýtať, s čím by aj počas najbližších týždňov alebo mesiacov vedeli pomôcť. Ak je potrebné k niektorej úlohe viac informácii, stačí napísať na miso@cestounecestou.sk a vytvorím pre danú úlohu manuál, ktorý bude slúžiť aj do budúcna.
  • vhodných kandidátov na pozície, ktoré máme voľné (komunikovať s nimi a zabezpečiť, aby veci fungovali) – ako bolo písané v predošlom bode (buď osloviť dobrovoľníkov, o ktorých už vieme, alebo priamo hľadať na konkrétne pozície).
  • koordinovanie dobrovoľníkov na podujatiach
    • na podujatie v mestách po Slovensku nám stačí 1-4 dobrovoľníci (napr. v Poprade vyberá vstupné kino, tak nám stačí 1 dobrovoľník, v iných mestách 2-3), ale na veľký festival v Bratislave potrebujeme 40-50 dobrovoľníkov
  • organizovanie teambuildingov (free hugs, flashmoby, prechádzky, túry a pod.)
    • pred rokmi sme mali spoločné Free Hugs, boli na Andrejcovej, na lanových dráhach na Kolibe. Keďže odozva sa líši, tak posledné dve stretutia boli u mňa doma (u Miša). Prvýkrát sa vystriedalo cez 20 ľudí, medzi ktorými bolo viacero dobrovoľníkov i prezentujúcich. Všetkým sa veľmi páčilo. Na prekvapenie druhýkrát prišli iba 4 ľudia. Treba tak premyslieť, čo urobiť a zistiť, ktorý deň alebo aký termín a aká aktivita by bola vhodná.

Ak sa ti niektorá z úloh páči, prosím, daj vedieť na: miso@cestounecestou.sk (samozrejme, ak si už vyplnil formulár o dobrovoľníctve, aby som si o tebe mohol niečo prečítať). Žiadny z linkov v texte vám nepôjde. Sú tu pre informáciu, kde koordinátori môžu hľadať dostupné informácie, aby sme mali všetko na jednom mieste.